Eliminați zahărul rafinat din alimentație

Cum să eliminați zahărul din alimentație și de ce. Iată alternativele și opiniile medicilor. Care sunt principalele surse de zahăr din alimentația zilnică și cât zahăr ar trebui să mâncăm.

Excesul de zahăr crește riscul apariției bolilor de inimă. Cea mai importantă sursă de zahăr adăugat este reprezentată de băuturile răcoritoare.

Aceste informații au fost prezentate în cadrul unui studiu publicat în JAMA Internal Medicine.

Pe parcursul studiului care a durat 15 ani s-a observat că șansele de a muri din cauza bolilor de inimă au crescut în paralel cu procentul de zahăr adăugat în alimentație – iar acest lucru a fost valabil indiferent de vârsta, sexul, nivelul activității fizice și indicele de masă corporală al participanților.

Băuturile îndulcite cu zahăr cum ar fi răcoritoarele, băuturile energizante sunt principalele surse de zahăr adăugat. Ele reprezintă mai mult de o treime din zahărul adăugat consumat la nivelul US. Alte surse importante includ prăjiturile, produsele de patiserie, înghețata, bomboanele și cerealele pentru micul dejun.

zahar-recomandat-in-alimentatie

Care este cantitatea maximă de zahăr recomandată?

Potrivit recomandărilor American Heart Association, cantitatea de zahăr adăugat în alilmentația zilnică nu ar trebui să depășească 9 lingurițe pe zi, în cazul bărbaților, respectiv 6 lingurițe pe zi în cazul femeilor.

Julie Corliss, editor la Harvard Health Publishing, recomandă:

Dacă simțiți nevoia de ceva dulce, încercați un desert pe bază de fructe, pe cât posibil fără adaos de zahăr.

La rândul său, Dr. Cătălin Luca, medic medicină internă, recomandă alimentele naturale de genul: fructe, legume, rădăcinoase și cereale integrale.

Cel mai bine este să se consume alimente care ajută la menținerea nivelelor stabile de glucoză din sânge. O alimentație bogată în carbohidrați rafinați produce creșteri și scăderi bruște de glucoză în sânge și intensifică senzația de foame la puțin timp după ce au fost consumați.

Un consum ridicat de zaharuri rafinate poate crește producerea hormonului apetitului, grelina, și pot reduce capacitatea creierului de a primi semnale de sațietate. A urma o dietă cu un indice glicemic scăzut ajută la reducerea oscilațiilor de glucoză din sânge și la evitarea episoadelor de hipoglicemie, ceea ce poate reduce apetitul. În plus, în general, acest tip de diete stimulează eliberarea și mai intensă a hormonului de sațietate GLP-1.

Tocmai de aceea, este important să se evite orice produs procesat și care să conțină zaharuri adăugate și să se opteze în schimb pentru beneficiile oferite de alimentele proaspete.

Abonamente Medic24

Actualitatea medicală din surse verificate. Un singur email pe săptămână.

Subiecte pe Medic24.ro:

 

Opinia ta contează!

Potrivit legislației, nu vom publica comentarii ce conțin denumirea comercială a unor medicamente, dispozitive medicale sau suplimente alimentare. De asemenea, respingem categoric comentariile cu limbaj necivilizat, opiniile care îndeamnă la ură, homofobie, rasism, sau cele care aduc atingere imaginii altor persoane.