Aproape 13.000 de părinți au apelat serviciul de telemedicină ALOPEDI în 2024

Serviciul de telemedicină ALOPEDI 0364-917, gestionat de Spitalul Clinic de Urgență pentru Copii Cluj-Napoca, a fost accesat de 12.978 de părinți pe parcursul anului 2024.

Datele statistice arată că 70,70% dintre apeluri s-au finalizat cu recomandări care au permis îngrijirea copiilor la domiciliu, părinții primind îndrumări despre semnele care ar necesita o evaluare medicală față în față.

Din totalitatea persoanelor care au apelat, 8% au fost direcționați către servicii de urgență și doar în 14 cazuri a fost solicitată intervenția Serviciului de Ambulanță.

Lunile ianuarie și decembrie au fost cele mai solicitante, în special din cauza afecțiunilor respiratorii. În total, peste 3.000 de apeluri au fost legate de febră, ceea ce a făcut din această problemă medicală principalul motiv de contactare a serviciului ALOPEDI.

Majoritatea solicitărilor au venit din județul Cluj, însă 37,34% dintre apeluri au fost efectuate din alte județe, iar 145 de părinți români din diaspora au apelat la sfatul medicilor din Cluj.

Ce este serviciul ALOPEDI 0364-917

ALOPEDI, serviciul de call center pentru urgențe pediatrice, s-a înființat din dorința medicilor din Spitalul Clinic de Urgență pentru Copii Cluj-Napoca de a sprijini copiii bolnavi și a venit în întâmpinarea nevoii părinților de a primi un sfat medical din partea specialiștilor în domeniu. Obiectivul funcționării acestui serviciu a fost asigurarea sănătății, siguranței și confortului copilului.

Medici cu pregătire în domeniul pediatrie și medicină de urgență, ce au urmat un program de pregătire medicală specifică triajului telefonic, cu abilități de comunicare, consiliază părinții și le oferă sfatul medical adecvat stării copilului.

Serviciul răspunde 24/7 întrebărilor legate de sănătatea copilului. O cascadă de întrebări puse de către medic au rolul de a aprecia gravitatea stării copilului și stă la baza sfatului medical oferit ulterior părintelui. În cele mai multe cazuri este suficient un sfat medical telefonic, evitându-se aducerea copilului în serviciul de urgență, de obicei aglomerat, cu copii cu diverse probleme medicale. O parte dintre copii au nevoie de consult medical, situație în care medicul de la ALOPEDI îndrumă părintele să meargă cu copilul în serviciul medical potrivit, în intervalul de timp adecvat problemei medicale descrise de părinte.

Deoarece desfășoară activitate medicală, Spitalul Clinic de Urgență pentru Copii Cluj-Napoca a obținut acordul Ministerului Sănătății pentru funcționarea acestui serviciu în cadrul spitalului, finanțarea liniei de gardă făcându-se de la bugetul de stat. Numărul de telefon este un număr cu tarif normal, putând fi accesat din orice rețea pentru a facilita accesul părinților la sfaturi medicale primite din partea specialiștilor Spitalului de Copii.

Abonamente Medic24

Actualitatea medicală din surse verificate. Un singur email pe săptămână.


 

Opinia ta contează!

Potrivit legislației, nu vom publica comentarii ce conțin denumirea comercială a unor medicamente, dispozitive medicale sau suplimente alimentare. De asemenea, respingem categoric comentariile cu limbaj necivilizat, opiniile care îndeamnă la ură, homofobie, rasism, sau cele care aduc atingere imaginii altor persoane.